Uczniowie klasy VIa na Zielonej Szkole w Międzyzdrojach. Dzień 1
„Morza szum, ptaków śpiew…” można było usłyszeć podczas naszego pierwszego spaceru nad bałtycką plażę. Międzyzdroje powitało nas pięknym słoneczkiem i zrekompensowało nocny trud podróży, dzięki czemu mogliśmy delektować się wspaniałymi, niecodziennymi widokami rozciągającego się morza. Od razu poczuliśmy dopływ świeżej bryzy i pierwsze przypływy jodu, a to dopiero początek… Przed nami mnóstwo niespodzianek, z którymi na pewno się podzielimy.

Wioletta Możdżan-Kasprzycka
Paulina Domaradzka
Magdalena Grabowska

Zielona Szkoła Międzyzdroje. Dzień 2
Nasz dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od spaceru do Wolińskiego Parku Narodowego, gdzie mieliśmy miłe spotkanie z żubrami, dzikami, wilkami, orlikami i sowami. Była to dla nas świetna edukacyjna lekcja przyrody w terenie. Następnie udaliśmy się na plac zabaw, na którym upuściliśmy ostatnie przedobiednie dawki naszej energii. Pyszny obiad zregenerował nasze siły i pełni wigoru wyruszyliśmy na kolejną wyprawę, tym razem na Kawczą Górę, z której to rozciągał się malowniczy widok na morze. Pogoda rozpieszczała nas i tym razem, więc mogliśmy spokojnie spędzić czas na plaży i zanurzyć stopy w piasku i wodzie.

Zielona Szkoła – 3 dzień pobytu nad morzem
Nasz dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od edukacyjnej dawki wiedzy o Międzyzdrojach podczas przejażdżki turystyczną ciuchcią. Poznaliśmy piękną zabudowę tutejszej okolicy oraz historię miejscowości. Następnie zwiedziliśmy muzeum Wolińskiego Parku Narodowego, gdzie zgłębiliśmy wiedzę na temat fauny i flory Pomorza. Niezwykłe wrażenie zrobiło na nas Oceanarium z zachwycającymi gatunkami ryb. Dzień zakończyliśmy aktywnie na placu zabaw. Na koniec czekała na nas pyszna kiełbaska z ogniska.

Zielona Szkoła – Międzyzdroje – dzień 4
Dzień czwarty naszego pobytu nad morzem również spędziliśmy intensywnie. Rozpoczęliśmy od zwiedzenia Papugarni, gdzie mogliśmy poznać różne gatunki ptaków oraz samodzielnie je nakarmić. Niektóre z nich bardzo nas polubiły i chciały z nami zostać na dłużej. Po południu był ciąg dalszych naszych doznać. Tym razem przenieśliśmy się wyobraźnią w podróż po wszechświecie. W Planetarium mogliśmy obejrzeć początki powstania planet i całego układu słonecznego. Dzień zakończyliśmy na placu zabaw, wykorzystując wszystkie możliwe sposoby akrobacji.

Zielona Szkoła Międzyzdroje. To co dobre, szybko się kończy. Dzień 5

Niestety nadszedł ostatni dzień pobytu nad morzem. Było wspaniale i na pewno ten wyjazd pozostanie w naszej pamięci na długo. Odwiedziliśmy wiele wspaniałych miejsc: Muzeum Wolińskiego Parku Narodowego, Oceanarium, Papugarnię, Planetarium, Kawczą Górę na klifie, odbyliśmy przejażdżkę historyczno – edukacyjną, turystyczną ciuchcią, poprawialiśmy kondycję fizyczną na placu zabaw oraz podczas spacerów po plaży nad morzem oraz wdychając morską bryzę i duże pokłady jodu. Wspaniałą atmosferę zapewniały panie z Domu Wczasów Dziecięcych, organizując urozmaicony czas w formie ciekawych warsztatów, dyskotek oraz wyjść, a przygotowywane dla nas posiłki były tak pyszne, że tylko każdy prosił o dokładkę. Aż żal było się pożegnać z tym miejscem i wyruszyć w drogę powrotną.