PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2012/2013
Samorząd Szkolny w swoim planie pracy kładzie szczególny nacisk na:
- tworzenie warunków do rozwoju samodzielności i samorządności uczniów poprzez wyrabianie poczucia odpowiedzialności za podjęte zadania,
- budowanie pozytywnego, sprzyjającego uczeniu się klimatu w szkole
- rozwój zainteresowań naukowych, sportowych i turystyczno – krajoznawczych,
- tworzenie warunków indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych,
- wzmacnianie poczucia tożsamości szkolnej i regionalnej,
- tworzenie silnej więzi między wszystkimi uczniami,
- podtrzymywanie szkolnych tradycji,
- rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej,
- wyrabianie czujności wobec zagrożeń dla zdrowia i życia, reagowanie na nie,
- rozwijanie świadomości ekologicznej.
Cele , jakie stawia przed sobą Samorząd Uczniowski:
- Demokratyzacja samorządowych form pracy młodzieży m.in. poprzez przygotowanie i przeprowadzenie wyborów na przewodniczącego SU
- Przygotowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym poprzez udział w uroczystościach szkolnych
- Współpraca z fundacjami
- Pamięć o seniorach i byłych pracownikach szkoły – zapraszanie na uroczystości szkolne
- Pomoc w przygotowaniu i organizacji apeli szkolnych
- Aktualizacja gazetki ściennej Samorządu Uczniowskiego
- Czynny udział w życiu szkoły
Praca Samorządu Uczniowskiego dotyczy pewnych kręgów tematycznych rozwijanych i realizowanych w ciągu całego roku. Są to następujące zagadnienia:
I. Rozwijanie samorządności:
1. Opracowywanie planu pracy SU
2. Stałe prowadzenie tablicy informacyjnej: „SU informuje”.
3. Informacje na szkolnej stronie internetowej, prowadzenie gazetki szkolnej.
4. Wprowadzenie zmian w Regulaminie Samorządu Uczniowskiego i opiniowanie dokumentów szkolnych.
5. Spotkania z Radą Samorządów Klasowych, informacje o podejmowanych akcjach, zapoznanie ze statutem szkoły, regulaminem ucznia, wewnątrzszkolnym systemem oceniania.
6. Udział w uroczystościach szkolnych – pomoc w ich organizowaniu i przeprowadzeniu.
7. Pomoc w przeprowadzeniu uroczystych apeli rozpoczynających i kończących rok szkolny oraz apeli porządkowych i okolicznościowych.
8. Systematyczne spotkania RSU – planowanie i organizowanie pracy, omawianie przebiegu akcji, wyciąganie wniosków, losowanie „Szczęśliwego Numerka”.
II. Udział SU w pracach porządkowych na rzecz szkoły i środowiska.
III. Kultura spędzania wolnego czasu – imprezy towarzyskie, szkolne lub środowiskowe:
1. Korzystanie z imprez i zajęć organizowanych przez szkołę oraz różne instytucje.
2. Dyskoteka andrzejkowa.
3. Zabawa karnawałowa.
4. Pierwszy dzień wiosny.
5. Dyskoteki szkolne.
IV. Konkursy, wystawy, udział w pracach komisji oceniających prace zgłoszone do konkursów.
V. Obchody rocznic narodowych:
1. Święto Niepodległości.
2. Rocznicy zbrodni w Katyniu (16 IV).
3. Rocznicy Konstytucji 3 Maja.
4. Rocznicy zakończenia II wojny światowej.
Harmonogram działań Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 20011/2012
|
Zadania |
Forma realizacji |
Termin |
Uwagi |
|
| Wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego | Kampania przedwyborcza prowadzona przez klasy.
Wybory.
|
koniec IX
IX |
||
| Opracowanie planu pracy SU na rok szkolny 2012/2013 | Spotkanie z Radą SU, dyskusja, propozycje młodzieży i ustalenie planu pracy na nowy rok szkolny. | X | ||
| Współpraca Rady SU z samorządami klasowymi | Informacyjne spotkania z Radą Samorządów Klasowych. | Cały rok | Według potrzeb | |
| Zapoznanie samorządów klas z opiekunami SU i przedstawicielami Rady SU; zapoznanie z dokumentacją szkoły: statutem, regulaminem szkolnym, wewnętrznym systemem oceniania. | X, XI | |||
| Udział w imprezach organizowanych przez uczniów SP, np. spektaklach , apelach, konkursach | Cały rok | |||
| Przedstawienie planu pracy przewodniczącym Rad Oddziałowych | Spotkanie SU z przedstawicielami Rad Klasowych, dyskusja uwzględnienie ich pomysłów i sugestii. | X | ||
| Stałe informowanie nauczycieli, uczniów o życiu szkoły, pracy i akcjach SU | Prowadzenie tablicy informacyjnej. | Cały rok |
|
|
| Prowadzenie gazetki szkolnej. | ||||
| Praca na rzecz szkoły | Dbałość o estetykę pomieszczeń i otoczenia szkoły | Cały rok | ||
| Spotkania Rady SU | Spotkania „robocze” RSU. | Cały rok | Według potrzeb | |
| Uroczyste spotkania okolicznościowe. | ||||
| Środowisko naturalne | Udział w akcji Sprzątania Świata | IX | ||
| Zbiórka surowców wtórnych | Cały rok | |||
| Akcje charytatywne
|
Zbiórka zabawek i słodyczy dla dzieci z Domu Dziecka
Udział w ogólnopolskiej akcji Góra Grosza Towarzystwa Nasz Dom |
XII
XI – XII III – IV |
||
| Zaangażowanie uczniów w działania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Zaangażowanie uczniów |
||||
|
Obchody Dnia Komisji Edukacji Narodowej
|
Okolicznościowa gazetka, Przygotowanie kartek i życzeń dla nauczycieli.
|
14 X | ||
| Bawmy się razem | Dyskoteki szkolne.
Andrzejki. Pierwszy dzień wiosny Dzień Dziecka |
Cały rok XI 21 III 1 VI |
|
|
| Dzień chłopaka | Dzień bez pytania chłopców.
Okolicznościowa gazetka, przygotowanie życzeń, |
IX | ||
| Światowy Dzień Pluszowego Misia | Uczniowie przynoszą do szkoły misia – posiadacze pluszaka są w tym dniu zwolnieni z pytania. | 26 XI 2012 | gazetka szkolna | |
| Mikołajki | Spotkania klasowe z Mikołajem.
Mikołaj w naszej szkole, słodkie niespodzianki. |
6 XII | ||
| Konkurs na świąteczny wystrój sal. | XII | |||
| Dzień bez pytania osób, które przyjdą w czapce Mikołaja. | 6 XII | |||
| Święta Bożego Narodzenia | Szkolny konkurs na kartkę bożonarodzeniową, stroik i szopkę. | XI
XII XII |
||
| Przygotowanie kartek i życzeń świątecznych. | ||||
| Okolicznościowa gazetka | ||||
| Ubranie szkolnej choinki. | ||||
| W ostatnim dniu nauki, przed przerwą świąteczną po klasach chodzą Kolędnicy. | ||||
| Karnawał | Ogólnoszkolna zabawa karnawałowa.
Konkurs na najciekawszy strój karnawałowy. |
I | ||
| Walentynki – Dzień Zakochanych | Okolicznościowa gazetka | II | ||
| Konkurs na najciekawszą kartkę walentynkową. | początek II | |||
| Poczta walentynkowa. | 14 II | |||
| Wielkanoc | Okolicznościowe życzenia świąteczne dla nauczycieli i przygotowanie kartek świątecznych. |
III |
|
|
| Konkurs na najpiękniejszą pisankę i wielkanocny stroik, kartkę, koszyk itp. | ||||
| Konkurs na Wielkanocny wystrój klasy. | III | |||
| Międzynarodowy Dzień Kobiet | Okolicznościowa gazetka, przygotowanie życzeń.
Dzień bez pytania dziewczyn.
|
8 III | ||
| Pierwszy Dzień Wiosny | Okolicznościowa gazetka.
Pomoc w przygotowaniu ogólnoszkolnej imprezy z okazji Pierwszego Dnia Wiosny. Zielony Dzień |
21 III | Wszyscy przychodzą ubrani na zielono, rozdają sobie zielone kartki z wiosennymi życzeniami | |
| Obchody rocznicy Konstytucji 3Maja | Okolicznościowa gazetka.
|
V | ||
| Obchody rocznicy zakończenia II wojny światowej | Okolicznościowa gazetka.
|
V | ||
| Dzień Dziecka | Okolicznościowa gazetka.
Gry i zabawy dla młodszych uczniów. Szkolny Dzień Sportu. |
1 VI | Sportowe rywalizacje międzyklasowe. | |
| Rówieśnicy – rówieśnikom | Szkolna giełda podręczników.
|
22 VI | ||
| Zakończenie roku szkolnego | Pożegnanie klas VI.
Uroczysty apel na zakończenie roku szkolnego (przygotowanie i pomoc w jego przeprowadzeniu). |
VI
|
||
„Szczęśliwy numerek” losujemy w piątek, informacja o tym numerku będzie zawieszona na tablicy jeszcze w piątek, a numerek będzie respektowany w poniedziałek.
Dzień po dyskotece jest dniem bez pytania – oczywiście dla osób, które na dyskotece były.
Dzień bez jedynek – raz w semestrze, wcześniej członkowie Samorządu określają datę.
Udział w akcji „marzycielska poczta”.
Opiekunowie Samorządu Szkolnego:
Katarzyna Poradyło
Dorota Szczepanik
Wacław Soliński
