PICT1623.JPG 1 października 2015 roku uczniowie klas piątych i szóstych Zespołu Szkól Nr 1  w Dukli wybrali się na wycieczkę w Bieszczady.

Pierwszym punktem wycieczki  była przejażdżka bieszczadzką kolejką wąskotorową z Majdanu niedaleko Cisnej  do Balnicy i z powrotem do Majdanu. Przejażdżka była dla nas dużą atrakcją, mogliśmy podziwiać piękne bieszczadzkie krajobrazy, niestety podczas jazdy otwartymi wagonikami trochę zmarzliśmy. W Balnicy podczas półgodzinnego postoju większość uczniów rozgrzewała się gorącą herbatą. Dużą atrakcją był tutaj konik, który czekał na łakocie i nadstawiał głowę do głaskania.

Następnie autokarem pojechaliśmy na Przełęcz Wyżną. Autobus został na parkingu a my udaliśmy się żółtym szlakiem do Schroniska Chatka Puchatka na Połoninie Wetlińskiej. Przed wejściem na szlak jeszcze kupiliśmy pamiątki.

Podejście było strome i męczące, ale dzielnie pięliśmy się w górę, niektórzy z nas bardzo dobrze sobie radzili podczas wspinaczki i bez najmniejszej zadyszki zdobyli Połoninę. Chatka Puchatka to najwyżej położone schronisko w Bieszczadach – 1228 m  n.p.m.

Na górze wiał silny wiatr, ale widoki były bajeczne. Po odpoczynku czas wracać na parking – większość z nas robiła to niechętnie – żal było opuszczać Połoninę Wetlińską i wracać do domu. Wycieczkę pomógł nam zorganizować pan Dariusz Fornal, który był również naszym przewodnikiem. Za co składamy mu serdeczne podziękowania.